20.12.10

איטליה - עברה החלטה להילחם באנטישמיות מקוונת

הוועדה לענייני חוץ מחייבת את הממשלה האיטלקית לחתום על פרוטוקול בינלאומי בדבר גזענות ושנאת זרים. החלטה שמטרתה להילחם באידיאולוגיות שנאה מקוונות, לרבות אנטישמיות, אושרה ביום שלישי על ידי הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים האיטלקי.

הוועדה "אישרה פה אחד החלטה, שמטרתה לפעול נגד התפשטות האנטישמיות – שנמצאת כרגע עלייה חדה – באמצעות רשת האינטרנט, ונגד שנאת זרים באופן כללי", אמרה חברת בית הנבחרים Fiamma Nirenstein , סגנית הנשיא של הפאנל, בהצהרתה ביום רביעי.

Nirenstein, מומחית מובילה בנושא אנטישמיות אירופית ואידיאולוגיות אנטי-מערביות, היא חברת מפלגת People of Freedom של רה"מ Silvio Berlusconi. היא יזמה בעבר החלטות בבית הנבחרים, הקוראות לצרף את משמרות המהפכה האיראניים ואת ארגון הסעד הטורקי, ה-IHH, לרשימת ישויות הטרור של האיחוד האירופי.

"החלטה זו רואה למעשה את הממשלה מחויבת לחתום על פרוטוקול נוסף לאמנת בודפשט בדבר פשעי סייבר, המתייחסת לפשעים בעלי אופי גזעני ואופי של שנאת זרים, המתבצעים באמצעות מערכות ממוחשבות", אמרה Nirenstein בהצהרתה.
"הפרוטוקול מאפשר לחוקרים לתאם את פעולותיהם באופן בינלאומי, כאשר הם עורכים חקירות בנוגע לעבירות מסוג זה, וכך, מקל עליהם ליישם בחו"ל חוק איטלקי קיים בנוגע לתגובה נגד הפליות על רקע גזעי, אתני ודתי".

Nirenstein הוסיפה ואמרה, "קשה ליישם חוק זה, כאשר החקירות נעצרות בשל הגבלות בעלות אופי טריטוריאלי, או כאשר אתרי האינטרנט המפיצים תעמולה של שנאה – וזהו לעתים קרובות המקרה – יושבים על שרתים זרים. עם אימוץ פרוטוקול זה, יהיה זה אפשרי לנוע מעבר להגבלות של גבולותינו".

מספר אתרי האינטרנט האנטישמיים באירופה, ובמיוחד בגרמניה, באוסטריה ובאיטליה, גדל במהירות מסחררת.
Nirenstein ציטטה מחקר חדש שנערך על ידי המרכז לתיעוד יהדות עכשווית שמושבו במילאנו, על פיו בין השנים 2007 ו-2010, אתרי אינטרנט איטלקיים "בעלי תוכן אנטי-יהודי ניכר כמעט הוכפלו בהשוואה לתקופת ארבע השנים הקודמת".
היא ציינה ש"נתוני משרד הפנים מראים ש-800 דפים עם תוכן אנטי-יהודי נרשמו בשנת 2008, לרבות אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וקבוצות דיון; ב-2009 היו 1,200 דפים וב-2010 מספר זה עלה אף יותר".

Nirenstein אמרה שהממשלה האיטלקית אישרה שהיא תחתום על הפרוטוקול ושההחלטה תעבור הלאה לאשרור פרלמנטארי.

"אני באמת מרוצה מתוצאה זו, שהיא אינדיקטור של היעד המשותף של הפרלמנט האיטלקי להילחם בהתפשטות המדאיגה של אנטישמיות מקוונת, תופעה לה הקדישה ועדת החקירה לנושא האנטישמיות, שאני יושבת בראשה, שתי ישיבות", היא אמרה

מקור הכתבה: http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=200047

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה