9.11.10

המחליפה של הנגבי: העיתונאית גאורגית, נינו אבסדזה

צחי הנגבי בדרכו מחוץ לכנסת בעקבות פסיקת בית המשפט, שהטיל עליו קלון. העיתונאית נינו אבסדזה מקדימה, שתחליף אותו: "אני בהלם מההחלטה של בית המשפט. מייחלת ומאמינה שהנגבי יחזור למקום הראוי לו בפוליטיקה"
על פי קביעת השופטים, שיקר הנגבי ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית כשאמר, כי לא עמד מאחורי המודעה. בנושא שוחד בחירות ומינויים פוליטיים של חברי מרכז הליכוד וקרוביהם במשרד לאיכות הסביבה, זוכה הנגבי ברוב דעות.

בית המשפט גם החליט לבטל מחמת "הגנה מן הצדק" את הסעיפים בהם הואשם הנגבי בעבירות של מרמה והפרת אמונים, וקיבל את טענתו כי שרים רבים בעבר נהגו כמותו וכי אין מקום להגיש כתב אישום נגדו.

במהלך משפטו העידו רבים בשבחו של הנגבי, כשהם מציינים את פועלו בזירה הציבורית. בין הקוראים לבית המשפט שלא להטיל עליו קלון היו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, יו"ר הכנסת בהווה, רובי ריבלין, יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק וח"כ לשעבר אברהם בורג. גם הסופרים אלי עמיר ויורם קניוק הצטרפו לקריאה.

הח"כית החדשה: נינוֹ אבֶּסָדזֶה 
מי שאמורה להיכנס במקום הנגבי לכנסת, היא נינו אבסדזה, שתהיה חברת כנסת מטעם קדימה. לפני בחירתה לכנסת הייתה אבסדזה עיתונאית ישראלית בשפה הרוסית, ועיתונאית מפורסמת בגיאורגיה, לפני עלייתה לארץ.

אבסדזה היא גאורגית במוצאה, בת לאם יהודיה ואב גוי. בגיל 23 החלה לעבוד בטלוויזיה הממלכתית של גאורגיה. בגיל 25, בתקופת מלחמת האזרחים הגאורגית, מונתה למגישת חדשות הערב בטלוויזיה הממלכתית של גאורגיה. לאחר שסיים בעלה, לברוך בן נריה, שגריר ישראל הראשון בגאורגיה וארמניה, את תפקידו, בשנת 1996, עלתה המשפחה ארצה.

בין תפקידיה בישראל: מנחה תוכניות בשפה הרוסית בערוץ 33, עיתונאית בעיתון הישראלי ברוסית, "נובוסטי נדלי", פרשנית פוליטית של "וסטי", העיתון המוביל בעיתונות הרוסית בישראל, חברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, חברה בוועדת הקולנוע והטלוויזיה של מועצת מפעל הפיס, מנחת תוכנית האקטואליה "אקצנט" בשפה הרוסית בערוץ 2 ומנחת תוכנית הראיונות, "צ'וואֶני סאכּמֶה" ("העניין שלנו") בערוץ הטלוויזיה הישראלי בשפה הגאורגית, GTV.

בנובמבר 2008 התמודדה על אחד מארבעת המקומות השמורים בקדימה לעולים. בפריימריז, שנערכו חודש לאחר מכן, הגיעה למקום ה-30.

כעת, עם הטלת אות קלון על הנגבי, תיכנס לכנסת במקומו.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה